Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

W głąb ludzkiego ciała

Poznajemy budowę człowieka

Na ostatnich zajęciach klasa IId zajęła się tematem budowy ludzkiego ciała. Była to lekcja, która pozwoliła nam lepiej zrozumieć, z jakich części składa się nasz organizm i jak działają poszczególne narządy.

Rozpoczęliśmy lekcję od omówienia podstawowych części ciała i ich funkcji. Następnie zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymała zestaw puzzli przedstawiających narządy wewnętrzne człowieka. Musieliśmy ułożyć je tak, aby wszystkie elementy pasowały do siebie i tworzyły pełny obraz ludzkiego ciała. Ułożenie puzzli wymagało od nas cierpliwości i dokładności, ale dzięki wsparciu kolegów i koleżanek udało nam się szybko stworzyć pełne obrazki. Poszło nam świetnie 😊.

Następnie bawiliśmy się w grę memory z kartami, na których znajdowały się obrazki różnych części ciała i narządów. Naszym zadaniem było znalezienie par i zapamiętanie, gdzie leżą poszczególne elementy. Zabawa była bardzo wciągająca i rozwijała naszą pamięć oraz koncentrację. Dzięki tej grze mogliśmy lepiej zapamiętać, jak wyglądają różne części ciała i do czego służą.

Na koniec zajęć przeszliśmy do pracy z modelem manekina, w którym mogliśmy układać narządy wewnętrzne. Każdy z nas miał za zadanie znaleźć odpowiednie miejsce dla narządów takich jak serce, płuca, żołądek, wątroba, nerki czy jelita. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć, jak są one rozmieszczone w ludzkim ciele. Ułożenie wszystkich narządów wymagało od nas precyzji i dobrego zrozumienia ich położenia, ale przy pomocy kolegów i koleżanek świetnie sobie poradziliśmy.

Zajęcia były bardzo ciekawe i pomogły nam lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje ludzkie ciało. Podczas pracy w grupach ćwiczyliśmy umiejętność współpracy, pomagając sobie nawzajem i dzieląc się zadaniami. Dzięki różnym zadaniom odkryliśmy, że każde z nas może wnieść coś wartościowego do zespołu — jedni byli bardzo dokładni przy układaniu puzzli, inni świetnie zapamiętywali pary w memory, a jeszcze inni potrafili dobrze doradzić, gdzie powinny znaleźć się poszczególne narządy w manekinie.

Była to lekcja pełna aktywności, w której nauka przeplatała się z radością tworzenia.

Uczniowie klasy IId

W głąb ludzkiego ciała