Poznajemy budowę człowieka
Na ostatnich zajęciach klasa IId zajęła się tematem budowy ludzkiego ciała. Była to lekcja, która pozwoliła nam lepiej zrozumieć, z jakich części składa się nasz organizm i jak działają poszczególne narządy.
Rozpoczęliśmy lekcję od omówienia podstawowych części ciała i ich funkcji. Następnie zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymała zestaw puzzli przedstawiających narządy wewnętrzne człowieka. Musieliśmy ułożyć je tak, aby wszystkie elementy pasowały do siebie i tworzyły pełny obraz ludzkiego ciała. Ułożenie puzzli wymagało od nas cierpliwości i dokładności, ale dzięki wsparciu kolegów i koleżanek udało nam się szybko stworzyć pełne obrazki. Poszło nam świetnie 😊.
Następnie bawiliśmy się w grę memory z kartami, na których znajdowały się obrazki różnych części ciała i narządów. Naszym zadaniem było znalezienie par i zapamiętanie, gdzie leżą poszczególne elementy. Zabawa była bardzo wciągająca i rozwijała naszą pamięć oraz koncentrację. Dzięki tej grze mogliśmy lepiej zapamiętać, jak wyglądają różne części ciała i do czego służą.
Na koniec zajęć przeszliśmy do pracy z modelem manekina, w którym mogliśmy układać narządy wewnętrzne. Każdy z nas miał za zadanie znaleźć odpowiednie miejsce dla narządów takich jak serce, płuca, żołądek, wątroba, nerki czy jelita. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć, jak są one rozmieszczone w ludzkim ciele. Ułożenie wszystkich narządów wymagało od nas precyzji i dobrego zrozumienia ich położenia, ale przy pomocy kolegów i koleżanek świetnie sobie poradziliśmy.
Zajęcia były bardzo ciekawe i pomogły nam lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje ludzkie ciało. Podczas pracy w grupach ćwiczyliśmy umiejętność współpracy, pomagając sobie nawzajem i dzieląc się zadaniami. Dzięki różnym zadaniom odkryliśmy, że każde z nas może wnieść coś wartościowego do zespołu — jedni byli bardzo dokładni przy układaniu puzzli, inni świetnie zapamiętywali pary w memory, a jeszcze inni potrafili dobrze doradzić, gdzie powinny znaleźć się poszczególne narządy w manekinie.
Była to lekcja pełna aktywności, w której nauka przeplatała się z radością tworzenia.
Uczniowie klasy IId