Stypendium Gminy Szemud
Warunki przyznawania Stypendium Gminy Szemud
Wniosek może złożyć:
- pełnoletni uczeń / student – we własnym imieniu;
- rodzic lub opiekun prawny ucznia szkoły podstawowej/liceum/technikum lub osoba, której powierzono wykonywanie władzy rodzicielskiej nad nim.
Termin złożenia i rozpatrywania wniosków:
- terminy składania wniosków o przyznanie stypendium naukowego upływają
5 października i 5 marca każdego roku; - termin jest dotrzymany, jeśli wniosek wpłynie w wyznaczonym powyżej terminie
do Kancelarii Urzędu Gminy w Szemudzie w godzinach jego pracy; - komisja obraduje na posiedzeniach dwa razy do roku w terminach: między 5 a 15 dniem marca i między 5 a 15 dniem października.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Urzędu Gminy Szemud, ul. Samorządowa 1, 84-217 Szemud lub należy wysłać pocztą na adres : Urząd Gminy Szemud ul. Samorządowa 1, 84-217 Szemud.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek (druk do pobrania);
- kopie dokumentów potwierdzających konkretne osiągnięcia Kandydata z semestru poprzedzającego dzień złożenia wniosku (nie dotyczy studentów);
- opinia wychowawcy klasy na temat ucznia, potwierdzona przez dyrektora szkoły/wicedyrektora szkoły (nie dotyczy studentów);
- kopia odpisu ocen lub świadectwa potwierdzona za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły/wicedyrektora szkoły (nie dotyczy studentów);
- potwierdzenie zaliczenia ostatniego semestru nauki poprzedzającego dzień złożenia wniosku (dotyczy studentów);
- zaświadczenie o uzyskanej średniej egzaminacyjnej ocen podpisane przez dziekana (dotyczy studentów);
- kopia wykazu ocen za ostatni semestr nauki poprzedzający dzień złożenia wniosku potwierdzone za zgodność z oryginałem przez dziekana (dotyczy studentów);
- opinia autorytetu w danej dziedzinie (specjalisty lub instruktora).
Inne informacje:
O stypendium mogą ubiegać się zameldowani na stałe na terenie gminy Szemud:
- uczniowie klas VII-VIII szkół podstawowych publicznych i niepublicznych;
- uczniowie dziennych liceów i techników publicznych i niepublicznych – od II semestru I klasy;
- studenci stacjonarnych studiów publicznych i niepublicznych, którzy nie przekroczyli 26 roku życia – od III semestru;
- uczniowie i studenci szczególnie uzdolnieni w dziedzinie kultury i/lub sportu, którzy nie przekroczyli 26 roku życia.
Rada Gminy Szemud ustanowiła:
- 10 stypendiów dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych po 130,00 zł;
- 4 stypendia dla uczniów dziennych liceów i techników publicznych i niepublicznych
po 180,00 zł; - 3 stypendia dla studentów stacjonarnych studiów publicznych i niepublicznych,
którzy nie przekroczyli 26 roku życia po 230,00 zł; - 4 stypendia za szczególne osiągnięcia w dziedzinie kultury i/lub sportu po 130,00 zł;
- stypendia specjalne (jednorazowe) – wysokość uzależniona od środków pozostających w dyspozycji Komisji.
Szczegółowe informacje reguluje uchwała Nr XV/174/2019 Rady Gminy Szemud z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu stypendialnego Gminy Szemud w ramach Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży na terenie Gminy Szemud Regulamin stypendialny Gminy Szemud, z którą wnioskodawca ma obowiązek się zapoznać.
żródło informacji: http://szemud.pl/oswiata